Únor 2016

Jak jsem zhubla 7,5 kg

23. února 2016 v 16:18 | Čarodějka |  Deník
Důvodem k mému hubnutí nebylo abych vypadala jako modelka z titulní stránky Vogue, ale bolesti v kolenou. Lékaři vám přímo do očí neřeknou, že snížením hmotnosti Vás budou kolena bolet méně. Proč také. Nemuseli by vám předepisovat drahé léky a faurmaceutický průmysl by méně vydělával.
Představte si, o kolik méně léků proti bolesti, překyselení žaludku, antibiotik a všech ostatních skupin léčiv by se prodalo, kdyby se lidé lépe stravovali. A o kolik méně by vydělal potravinářský průmysl, kdyby lidé řekli stop všem šmejdům a vařili vše od základu aby se cítili zdrávi.
A jaký byl výsledek toho, že jsem zhubla? Nebolí mě kolena, běhám bez bolesti v kyčlích a cítím se lépe. Fyzioterapeutka je překvapená, že mě kolena přestala bolet aniž bych dokončila tréning a vybudovala potřebné svaly. Ale je to tak. Zkuste jít se 7 kilovou činkou v ruce 2 hodiny a co pak celý den, či týden. A přesně to jsem dělala. Hubnutí při problémech s pohybovým aparátem je jen pro lidi, kteří mají nějakou nadváhu. Pro člověka jehož BMI je 25 a méně není hubnutí alternativou léčby.
O dietách a stravovacích doporučeních jsem toho přečetla hodně.Čtení o zdraví, medicinských výzkumech a všeho sovisející s fungováním těla mám jako koníčka a k tomu jako bonus lásku k vaření. A tak jsem se rozhodla sestavit si optimální dietu pro mé vlastní tělo sama.
Jsem odpůrcem diet typu: málo sacharidů, ale hodně tuku, 5+2 , ketonová dieta, vajíčková dieta,…a všech ostatních jednotvárných diet, jejichž důsledkem po zhubnutí znovu přiberete a některé z nich jsou zdraví škodlivé.
A tady je několik opěrných bodů mého stravování:
Snížení kolhydrátů (uhlovodanů) a sacharidů - hlavně v podobě cukru a mouky.
Žádný alkohol
Zákaz obědů v jídelnách a restauracích (nosit si své jídlo)
Co nejvíce čerstvé a syrové stravy - zelenina, ovoce
Dostatek proteinu v podobě libového kuřecího, králičího, zvěřiny a hovězího masa a v podobě vajec či tvarohu - max 100 g na porci
Dostatek magnézia, které je důležitou výživou našich svalů. Je obsažené mj v syrové brokolici, sušených meruňkách
Dostatek Kalcia a vitamínu D. Nezapoměňte, že vitamín D je nosičem kalcia. Bez něj tělo nedokáže Kalcium zpracovat. Najdete ho v rybím tuku.
Dostanek ostatních minerálů a vitamínů.
Žádné uzeniny - salámy, šunky, paštiky, uzené maso
Žádné obiloviny a výrobky z nich (těstoviny, chléb, buchty, zásmažky, knedle)
Brambory a rýži velice omezeně. (já si dám ca 1 bramboru týdně a rýži tak max 100 gramů jednou za 14 dní)
Žádný rafinovaný cukr - bonbóny, cukr do kávy
Dále myslím take na poměr zásadotvorné a kyselinotvorné stravy. Nikdo mě nepřesvědčí , že švédská dieta LCHF, která je založena na nízkém obsahu kolhydrátů a vysokém poměru tuků, je zdravá z dlouhodobého hlediska. Prakticky jedinou zásadou tohoto stravováním souhlasím - omezený počet kolhydrátů a vyřazení pšeničných výrobků. Četla jsem I komentáře lidí, že si dávají kokosový tuk do ranní kávy, protože uvěžili marketingovému triku, že kokosový tuk je všelék a že ho musí jíst nejlépe po vagónech. Bohužel na tuto dietu I pár jedinců doplatilo v podobě žaludečních a ledvinových kamenů. Někteří ji však chválí, jak je úžasné se takto stravovat po celý život, že zmizely jejich potíže, zlepšily se hodnoty hladiny cukru a cholesterolu. Tato dieta mi však přijde dost podobná tzv ketonové dietě, která je velice efektivní při hubnutí, nicméně z dlouhodobého hlediska škodlivá
I když nejsem lékař ani diplomovaný výživový poradce, tak si myslím, že z dlouhodobého hlediska je nejlepší strava rozmanitá a vyvážená.
LCHF a ketonové diety jsou pro zdraví z mého pohledu lajka nebezpečné. Stačí použít mozek sedláka.
PH těla je ca 7,3, což je mírně zásadité. Vše, co do těla uložíme se musí přeměnit na optimální PH 7,3.
Pokud se budete stravovat potravinami, které jsou převážně kyselinotvorné, tak si můžete přivodit vážné zdravotní problemy. Dojde totiž následkem k přetížení ledvin a močových cest, které musí z těla pžebxtečné kyseliny vyloučit.
Do kyselinotvorných potravin patří například maso, vejce, mléčné výrobky, luštěniny, sušené ovoce, cukr, obiloviny
Do zásadotvorných patří čerstvá zelenina a ovoce. Nejzásadovější je limetka.
A teď když toto víte, tak si můžete sestavit vyvážený jídelníček a v životě vás nenapadne držet dietz tzpu LCHF, kde je příjem kyselinotvorných potravin vyšší než zásadotvorných.