Listopad 2013

Dabovat či nedabovat

15. listopadu 2013 v 15:59 | Čarodějka
Na téma dabing diskutuji ve Švédsku již přes sedm let. Zde se totiž žádný z filmů nedabuje. Zezačátku mi přišlo divné, že neslyším nadabovaný čínský film, ale že má jen titulky.
Tehdy jsem se chtěla naučit švédsky a v televizi nic švédsky nebylo. Všechno byly jen americké filmy a seriály a švédská produkce žádná.
Za tu dobu, co jsem zde jsem došla k názoru, že nejlepší a nejférovější by bylo buď dávat jednou film s titulkama a jednu dabovaný anebo mít kanál na dabované filmy a program na nedabované s tím, že nejlepší filmy by se vysílali na obou kanálech.
Pokud by se vůbec filmy nedabovaly, tak by mohlo dojít k tomu, že v programovém schématu by se kvůli sledovanosti objevovali buď převážně americká, anglická a česká produkce anebo česká a německá. Záleželo by na tom, který z cizích jazyků se na školách vyučuje více. Lidé bez znalosti cizího jazyka by se pak dívali jen na českou produkci.
Zrušení dabingu by bylo dvousečné. Televize by tu měla být pro všechny i ro ty, co mají zrakovou vadu a nestíhají číst malé titulky i ro děti, které ještě neumí číst a dospělé bez znaostí jazyka.
Pokud se učíte cizí jazyk, tak vám sledování filmu či zpráv v cizím jazyce velice pomůže ve zdokonalení výslovnosti a zlepší vaše porozumění jiného jazyka. Díky nedabování filmů má Švédský národ nejlepší znalost angličtiny z neanglicky mluvících zemí. Je to tím, že angličtinu slyší od mala.
Nehledě na to, že pokud sledujete film s Johny Deppem v originále, tak máte možnost uslyšet jeho nádherně zabarvený hlas což je také jedno z kouzla osobnosti. To , že je český dabing výborný už dávno není pravda. Pryč jsou ty doby, kdy dabing režírovala jen Olga Wallo a kdy dabing seděl přesně do pusy. Bohužel spousta dabovaných filmů se dnes nedá poslouchat.
Vždycky když přijedu do Čech a slyším své bolíbené Vraždy v Midsomeru v Češtině, tak mi to přijde velice divné. Naštěstí se dá na některých kanálech nastavit originální znění. Většinou je pak zapomenu změnit zpětJ

Mallorca na vlastní pěst podruhé – výlet lodí

15. listopadu 2013 v 12:54 | Čarodějka |  Cestování
Malorka je nádherný ostrov, který stojí za to prozkoumat a také vidět z moře. Takřka v každé destinaci je možné jet na nějaký ten výlet lodí. Můžete jet například jen ze jednoho letoviska do druhého , plavba bude trva půl hodiny a jízdenka vás bude stát například 10 EUR anebo můžete se stejnou lodí jet na čtyřhodinový výletnapříklad po celém východním pobřeží.
Glass boats sjou vlastně katamarany, ktere mají prosklené jen boční stěny spodní části lodi. Nejsou to klasické glass boaty ye skleněným dnem, kde by bylo hezky vidět dno moře a spoustu ryb.
Já jsme si v neděli po příjezdu na Malorku vyjela na čtyřkhodinový výlet za 25 EUR. Líbyly se mi útesy, které moře podmílalo a tvořilo v nich malé i větší jeskyně. Byl podyimní den a bylo zataženo. Moře bylo docela divoké a loď hodně nadskakovala. Stát se rozhodně nedalo.
Pokud budete mít s sebou malé děti anebo nesnášíte přílišné houpání, tak se vydejte na výlet lodí pouze, když je hezky slunečno a když nefouká vítr. Nízký tlak způsobuje, že jsou větší vlny a jak jsem si na Malorce všimla, tak moře tu dokáže být hodně divoké.
Naštěstí pro turisty je personál na lodích zkušený a v případě příliš velkých vln turistům nakoupání nikde nezastaví. Není totiž radno hazardovat se životem. Vlny by vás mohly "nalepit" na útesy takovou rychlostí, že byste to nemuseli přežít.
Pokud společnost neuvádí, že je v plavbě občerstvení, tak si s sebou nadleší plavbu vezměte nějakou svačinu a pití. Na lodích se sice nejaké to jednoduché občerstvení dá koupit, ale je dražší. Vezměte si i plavky a ručník, protože v případě hezkého počasí lodě někde zastaví na koupání.
Vzhledem k tomu, že jsem bydlela v Porto Cristu, tak jsem si vybrala výlet lodí, která jela nejprve nahoru po pobřeží až ke Cala Bona a poté zpět a následně dolů až ke Calas de Mallorca. Plavba zahrnovala i krátky vjezd a pauzu u Pirátské jeskyně "cueva pirata". Je to maličká jeskyňka, takže se z lodě nevylízá, ale jen se zastaví a můžete si udělat pár fotek. Voda je zde průzračná. Nádhera.

Zbytečný meeting aneb čas, který již nikdo nikdy nevrátí

14. listopadu 2013 v 16:31 | Čarodějka |  Deník
Dnes nám přišel e-mail obsahující program dnešního meetingu.
One man show, jak by žekl angličan, se koná jedno za měsíc. Najednou se třicet lidí začalo ošívat na židlích av místnosti to šumělo dotazem: "My máme dneska meeting? Věděl jsi o tom? Já to nemám v kalendáři."
Šéf měl na schůzce povídat o tom, co se děje ve firmě. Jen jsem zkonstatovala, že je vidět, jakou má tato pravidelná schůzka prioritu, když si ji nikdo z nás nedal ani do kalendáře, kromě jedné osoby nikdo nezaznamenal, že byla napsaná v týdenním schématu. Pro nikoho nebyla důležitá.
Pojednou se ozval kolega z konstatováním.
"Tato schůzka je jedna hodina v mém životě, kterou už mi nikdo nikdy nevrátí."

Vyřčená věta mě donutila se zamyslet nad tím kolik zbytečných schůzek, porad a telefonních rozhovorů člověk absolovuje za svůj život. O kolik času jsme v našem životě přišli tím, že byl vynaložen na nesmyslné aktivity.

Půl hodiny po meetingu si skoro nikdo nic nepamatoval. JEn to, že za měsíc budeme sedět ve stejné zasedací místnosti a poslouchat stejného člověka.

Takže milí šéfové zkuste se také zamyslet nad tím, kolik ze svolaných schůzek je opravdu nutných a kolik se jich dá zrušit. Spousta informaci se přeci dá napsat do krátkého e-mailu, který si člověk přečte za pět minut. Nejen, že ušetříte svůj čas, ale vaši podřízení za tu hodinu, kterou by schválili na meetingu udělají daleko důležitejší věci nejen pro firmu a nebudou muset pracovat přes čas.

Londýn – ATP finále tenisových mistrů

11. listopadu 2013 v 12:58 | Čarodějka |  Cestování

Předtím, nežopět začnu popisovat Mallorku musím napsat o svém krátkém tenisovém výletu do Londýna.
Rozhodnutí jet na finále mistrů do Londýna bylo velice spontánní. I když jsem o tom chvilku uvažovala i v léte. Jenže tehdz jsem se rozhodla, že mi jeden ATP turnaj v roce stačí. Jenže, když jsem se vrátila z podzimní dovolené na Malorce, tak jsem zjistila, že dovolená byla krátká a že se potřebuji zotavit ze stresu v práci ještě o něco více.
Vzala jsem si dva a půl dne volno, koupila letenku do Londýna a vstupenky na 2 singlové a na 2 deblové zápasy. Jeden na pondělní večerní zápas a jeden na úterní večerní zápas. Vzhledem k tomu, že se herní pořadí losovalo až v neděli večer před masters, tak to byla trochu sázka do Loterie. Samozřejmě jsem chtěla vidět hrát Rafaela Nadala a Novaka Djokoviče. Kdo by nechtěl, že?
Po deštivém měsící v Goteborgu jsem byla ráda, že v Londýně bylo v neděli pěkně slunečno. Konečně opět modré nebe. Ubytovaná jsem byla v Guest house kousek od Liverpool street. Tento guest house absolutne nedoporučuji. Jemnuje se Old friends. Jedinou jeho výhodou bylo, že zastávka autobusu byla přímo před hotelem a že tento autobus jezdil na Liverpool street i v noci. Zastávka metra Bethnal green byla také kousek a z O2 arény to taktéž nebyla daleko. Pokud někdy pojedete do Londýna kvůli koncertu či sportovnímu zářitku do O2 arény, tak vám mohu doporučit ubytovat se někde poblíž Liverpool street. Na Liverpool street jezdí vlaky a autobusy ze Stanstedu a také metro. Takže pokud cestujete z Hethrow, tak jste tu docela rychle. Do O2 arény dojedete takto:
Metrem (Central line) do Stratfordu a pak přestoupit na Jubilee linea vystoupit na zastávce North Greenwich. O2 aréna je hned u metra.
V neděli večer jsem zjistila, že Rafa Nadal bude hrát až v úterý odpoledne, takže jsem si 2muselaě přikoupit ještě jednu vstupenku. Tedy nemusela, ale když už jsem se vypravila do Londýna vidět tenisovou jedničku, tak jsem musela. Tenisový fanoušci to určitě pochopí. A určitě také pochopí, že jsem za vstupenku obětovala 72 liber. Sice byly stále levnější vstupenky do vyšších řad, ale ta místa byla spíšepro ty, kteří chtěli jen říct, že byli na masters. Míček odtam takřka není vidět.
V pondělí jsem šla do O2 arény dřívě. Na mail mi poslali nabídku navštívit muzeum britské hudby za pouhé 2 libry. Jinak stojí vstupenka 13 liber. Tak jsem neváhala a vstupenku si koupila. Je docela zajímavé si prohlédnout kostými Micka Jaggera anebo se dozvědět něco o Beatles. O muzeu napíši jiný článek.
Co však čert nechtěl. Když jsem přišla do O2 arény a dělala fotografii plakátu mistrů u vchodu, tak ke mě pčišel muž asi v mém věku a požádal mě, jestli bych ho nevyfotila. Společensky jsem se zeptala, jestli jde také na tenis a samozřejmě to byl jeden z příznivců tenisu. Jeho kamarád nestihl včas přijet a tak mi nabídl lístek na zápas Tomáše Berdycha se Stanislasem Wawrinkou zcela zdarmaJ Tomu se říká štěstí. Tomáše jsem ještě na živo nikdy neviděla hrát a tak jsem poděkovala a šla s ním na zápas.
Takže bye, bye muzeum Britské hudby. "Dnes už tě nestihnu. Ale ty tu budeš stát ještě mnoho let".
Jestli někdy budete v Londýně, tak se do O2 arény určitě vypravte jen tak na výlet. Stojí to za to.
Je to architektonický skvost s několika budovami, stálou expozicí britské hudby, mnoha skvělými restauracemi aj. Po zápase jsem s dárcem vstupenky zašla na večeři do zdejší brazilské restaurace. Sice večeře byla o něco dražší, než obvykle platívám, ale za těch 30 liber to opravdu stálo.

V restauraci měli obrovské zeleninové bufé a veliký gril, kde grilovali vše možné - kuřecí křidýlka, jehněčí kýtu, vepčovou kýtu, koleno, roastbeef, zadní hovězí, kotlety.............no rostě všechno možné. Pesonál chodil s grilovacími jehlami s napíchnutým masem a neustále nabízel maso:
"Do you want some lamm please?" A pokud jste řekli ano, tak vám uřízli tak velký kousekm, jak jste chtěli. A můžu vám říct, byl to kulinářský zážitek. Tak dobré maso jsem ještě nikdy v žádné restauraci nejedla. Díky skvělému jídlu byl zářitek z tenisu ještě úžasnější.
Večer hrál Juan Martin Del Potro proti Richardu Gaskettovi. Richard měl v hledišti spoustu fanoušků, kteří mu fandili. Aranžmá turnaje bylo velkolepé. Když jsem seděla v hale, tak jsem byla ráda, že jsem tam jela a peněz, které jsem utratila jsem rozhodně nelitovala. Tento zážitek vám nikdo nevezme.
Při zápase jsem se dozvěděla, že je v O2 aréně někde i Fan zóna. Jenže nebyl čas. V úterý ji určitě musím najít. Zápasy skončily v jedenáct večer místního času a tak jsem unavená odjela do hotelu.
Druhý ráno jsem vstala,dala si snídani a odjela přímo do O2 arény. Vyzvedla si vstupenku na zápas Rafaela Nadala s Davidem ferrerem a šla hledat Fan zone. Třeba se tam objeví někdo z tenisových hvězd. Přístup do Fan zóny měli i lidé bez vstupenek na zápas. Zcela zdarma se dalo podívat se na tréningy mistrů na tréningových dvorcích. Na Appu Barclays ATP dinals masters byl rozpis tréningů, kde bylo vidět, kdo kdy trénuje. V expozici Barclazs jste si mohli půjčit tenisvou raketu, paruku ve stylu Johna Mcenroa a projít brřnou šampionů. Moderátorka vás ohlásila jako hvězdu, která v loňském wimbledonu porazila např. Rafaela Nadala anebo Serenu Williams. Otevřely se dveře, vyšel kouř a pka vás fotograf vyfotil. Byla to zajímavá atrakce rpo všechny a zcela zdarma. Na stánku technifibre měli obří raketu se kterou jste se mohli vyfotit a nejen že jste fotku dostali přímo na místě, ještě si ji můžete stáhnout na jejich facebookové stránce.
Návštěvníci též mohou přímo na místě fan zóny vidět přímý přenos pořadu Life court televize Sky. V pořadu se objevil mj i Boris Becker a je zde vidět pohár finále mistrů, který obdrží vítěz.
NA levé straně u vchodu byl na zdi veliký plakát z pěti nejlepšími hráči světa, kteří se jako první kvalifikovali do trunaje. Jsou tam vyfoceni v životní velikosti a na plakátu je nápis: Vyfoťte se se svojí hvězdou. U plakátu stál i Roger Federer, kterého si nikdo nevšímal. Nevím, jestli si lidé mysleli, že je jen na plakátě anebo jej nepoznali, ale v klidu se fotili s fotografii Novaka Djokovice, Rafaela Nadala a jemu nikdo nepřikládal pozornost. Jenže ménu oku neunikl a tak jsem strčila foťák do ruky jednomu klukovi a nechala se s Rogerem vyfotit. J Možná se teď smějete, ale člověk nepotkává jednoho z nejlepších tenistů světa každý den.

Mallorka na vlastní pěst II - Cala Ratjada

8. listopadu 2013 v 17:30 | Čarodějka |  Cestování
Cala Ratjada byla dalším místem, které jsem při své druhé cestě na Malorku navštívila.
Jedním slovem - nádhera. Opravdu sem i tam moc libilo. Z Porto crista jsem se tam dostala místním autobusem. Cesta mě stála kolem 4 EUR. V malinkém letovisku můžete jít nahoru podívat se na veliký maják anebo se jen tak projít v přístavu a pokochat se pohledem na lodě a rybáře, kteří spravují sítě.
V Cala Ratjada je pár pěkných restaurací přímo u přístavu i na promenádě, kterou se dostanete do San Moll, kde se můžete vykoupat. Pláž byla pěkná avšak u ní stavěli hotel a tak tam byl trochu hluk ze stavby. Bohužel již na podyim bylo v moři dost menších medůz a trochu jsem se spálila. Takže jsem šla do vody jen jednou.
Dávala jsem přednost plavání v Porto Cristu, kde žádné medůzy nebyly a voda tam byla úžasná.
Z Cala Ratjada můžete jed na několik výletů lodí včetně výletu na jachtě s večeří. Výlety jsou celkem cenově dostupné - asi okolo 25 EUR. I když jsou tam i levnější kratší výlety. Na Malorce vám určitě alespoň výlet lodí doporučím ať už jste kdekoliv.
Pokud byste byli ubytovaní v Cala Ratjada, tak můžete jet autobusem i do Port alcudia a odtam lodi na ostrov Menorca, který leží severovýchodně od Malorky. Nejblíže je vlastně od Cala Ratjada, ale bohužel od tam žádná loď nejezdí. Tedy pokud si sami nějakou nepronajmete a nezajedete si tam sami.

Podvodny mail - varovani

8. listopadu 2013 v 11:41 | Čarodějka |  Deník
Puvodne jsme chtela psat o Mallorce, ale ted mi prisel podvodny mail, tak nemuzu jinak, nez vas varovat.
Nejaky clovek udajne hleda partnera - muze a posila to me jako zene:-) Chce vedet detaily o vas a odpoved na jiny e-mail.
Udava, ze pise z firemniho mailu, ale to neni pravda. Zadny firemni e-mail nema domenu outlook.
Takze je to podvod. Ten clovek z vas chce vytahnout osobni udaje a pak vas prinejlepsim budou bombardovat reklamni e-maily, anebo vam bude lhat, ze je v nouzi a pak z vas bude chtit vytahnout penize. Takze, co dealt s takovymi e-maily?
-neodpovidat a hned mazat. O zadnou lasku neprijdete a navis usetrite jak cas, tak penize.

Omlouvam se, ze pisu bez diakritiky, ale sedim ted up ocitace, kde nemam nainstalovanou ceskou klavesnici. Snad si to prectete i bez hacku. mail, co mi prisel je v anglictine.

Tady je kopie mailu, co mi prisel:
Big hello, my new guy!
I hope to get acquainted with you and get to know you!!!
I am hoping to build real friendship or even a true love story between us ))))
Our story might be written in the stars!
Let us try something new in our lives.
Guess why I decided to use worldwide web for tracking a kind guy and a real soul-mate for the very first time in my life!!!
I am hoping you will answer my message and will not delete it without reading. I will be hoping to receive your answer.
Will you be so kind to tell me about your life!
Will you consider sending me your pics or at least one pic?
Here is my background.
My name is Ksuha, I 'm
I have a college degree.
I do not smoke and avoid alcoholic beverages.
I stick to healthy life styles!
I need develop serious and sincere affair with you.
I 'm addressing you using my office email address right now. You should know, my access to this email address is restricted.

You should write to my personal emails only : windymaitland@yahoo.com !!!!

This way I can write you back as soon as possible.
I am having a hope that my message was good news for you and you are interested in answering me!
I will certainly give more info about myself in my following letters!
Thinking of you, your new girlfriend Ksuha )))).