Červenec 2010

Nové album zuřivého violinisty Alexandra Rybaka

31. července 2010 v 16:00 | Čarodějka |  KNIHY
Alexander Rybak
Není to jen tento obrázek, který by mohl lecos napovědět něco o charakteru umělce.Alexandra Rybaka zná celá Evropa díky jeho vítězství v Eurovizi roku 2009, kdy dostal nejvíce hlasů v historii soutěže. Srdce hlavně mladých Evropanek si získal písní Fairytale. Po vítězství nísledovalo jeho debutové album Fairytales, za které v Norsku dostal 3 platinové desky. Na umělce byl během a po Eurovizi vyvinut velký tlak ze strany médií a tak se není čemu divit, že při generálce vystoupení ve Stockholmském Skansenu na kousky rozmlátil své housle o jejichž ceně se spekuluje. Cena se odhaduje na ca 240 tisíc českých korun. Své vystoupení poté zrušil.

Před nedávnem vydal Alexander své druhé album, které se jmenuje No Boundaries a pokud je ještě nemáte, tak si je kupte. Je to směs několika žánrů od folku po rock.
Pokud album v Čechách neseženete, tak si můžete jeho hudbu poslechnout na yutube.
Alexander má svůj oficiální yutube kanál.

Něco víc si můžete přečíst na jeho oficiálních stránkách.

No boundaries

Norsko - cestopis na pokračování - Lillehammer

30. července 2010 v 2:20 | Čarodějka |  Cestování
Lillehamr - před radnicí
Další ze zastávek naší cesty po Norsku byl Lillehammer, který vstoupil do podvědomí světové veřejnosti Zimními Olympijskými hrami, které se zde konaly v únoru 1994.
Lillehammer je menší příjemné městečko, které je i dnes navštěvováno turisty. Městečko žije hlavně v zimě, kdy sem zavítají lyžaři z celého světa, ale nejsou tu jen sjezdovky. V Lillehamru, který má 26 tisíc obyvatel najdete mimo olympijského muzea i kulturní muzeum, galerii a další.

V létě je jeho okolí atraktivní pro skvělé možnosti vodních sportů jako je třeba rafting. Lidé sem zde také jezdí kvůli nádherné přírodě a toulkami po horách.

Lillehammer - olzmpiska spel

Jedním slovem tě miluju modře

30. července 2010 v 2:04 | Čarodějka |  KNIHY
andrea trondheim

Před několika lety jsem četla knihu "Jedním slovem tě miluji modře". Jedná se vlastně o scénář, který byl zaslán režiséru Papouškovi, který jej vydal jako knihu včetně vtipných poznámek autora na okraji.

A protože mě občas napadají verše či texty pro písničky, tak jsem se nechala unést názvem knihy. Miluji tě modře je věta na konci knihy, kterou řekne hlavní hrdina své ženě při pohledu na nebe.

A tady je má interpretace věty v angličtině:

I love you "blue"

Blue are your eyes
Just let me see

Walking by the shore
Cant stop thinking of you
Watching the sky

Norsko - cestopis na pokračování - Národní park Random

21. července 2010 v 8:00 | Čarodějka |  Cestování
Rondam national park Norsko
Většinu norského království tvoří hory. Norsko je též známé pro své fjordy a křišťálovou vodu v jezerech. Na území této země najdete mnoho národních parků nebo-li přírodních rezervací, které jsou považovány za norské přírodní dědictví. My jsme při svém výletu kolem Norska jeli z Roros do oblasti národního parku Rondan, který má rozlohu ca 2000 metrů a byl založen v roce 1962.
Jeho dominantou je hora zvaná "Rondslottet", což v českém překladu znamená "kulatá hora". Tato hora je vysoká 2178 metrů. Centrem tohoto parku je tzv. "Rondvattnet sjön" neboli  Rondanské jezero.
Park je typický svými vysokými horami a jeho nejnižší bod je přibližně 1000 m nad mořem.

Pro mě byla návštěva této přírodní rezervace hlubokým zážitkem. Část parku je porostlá jen lyšejníky a hlavně tu panuje absolutní ticho. Slyšela jsem jen svůj dech.

Rondam national park Norsko -lysejniky

Rondam national park Norsko 2

Norsko - cestopis na pokračování - Roros

20. července 2010 v 12:00 | Čarodějka |  Cestování
Kostel v Roros
14 dní jsem plánovala cestu do Norska. Koupila jsem si podrobnou mapu Norska, na které byly vyznačeny i různé památky a hlavně všechny silnice. Na internetu jsem si vzhledala různé campingy v okolí Osla, kam jsme měli podle plánu hned první večer.

Z Östersundu jsme vyjeli v sobotu časně ráno. Náš plán bylo jet dolů do Osla přes lyžařské středisko Vemdalen.

Prvním městečkem v Norsku, kde jsme zastavili bylo Roros. Je to malebné městečko s nádherným bílým kostelíkem (viz foto) a chaloupkami s travnatou střechou, které jsou chráněné a spadají do tzv. "venkovního muzea" Byla jsem překvapená, jak je Roros živé. Najdete zde spoustu malinkých obchůdků a hlavně lidí.

Roros bylo v roce 1980 zapsáno jako kulturní památka na seznam Unesco. Dříve zde v okolí byla Sámská (laponská) osada a dodnes tu žije asi 20 sámských rodin, které se živí lovem sobů a prodejem sobích kůží, které jsou oblíbeným suvenýrem z Norska. V okolí Roros najdete 2 národní parky Femundsmarka a Forollhogna, které nabízí nádhernou přírodu. Roros je populární hlavně v zimě, kdy skýtá nádherně bílý sníh a dobré sjezdovky.

Roros- travnate strisky
Andrea v Roros u kostela

Dovolená v Norsku

19. července 2010 v 23:22 | Čarodějka
Původné jsem měla v plánu jet na dovolenou někam k moři, kde bych si vychutnávala sluníčko, pina-coladu a pláž. Poté, co jsem zjistila ceny za letenky a charterové dovolené jsem se rozhodla objevovat Norsko, které mám ze Švědska na dosah. Od nás je to do Norksa jen 180 km, což je v porovnáním dovolené v Itálii nic.

V Norsku se dá výborně campovat och dobré campingy najdete úplně všude kam se jen podíváte.
Manžel kdysi vyhrál v golfu stan pro dvě osoby, který v životě nerozbalil. Chtěli jsem jej vzít s sebou, ale já jsem trvala na tom, že chci nejprve vidět, jak je stan veliký. Manžel se rozčiloval, že na co, že je to úplně normální stan. Nakonec jej přeci jen ze sklepa přinesl a já se začala usmívat. Tento malinký balíček má být stan pro dva lidi? TO se mi nechce zdát.
"Fakt, to je úplně normální stan. "
"Tak to rozbal, postavíme ho ať vímě, jak to vypadá"
Začali jsem stan stavět a během chvilky jsme zjistili, že se jedná jen o jakousi stříšku, kterou si můžete postavit někde na pláži namísto slunečníku anebo jako ochranu proti větru. Začala jsem se šíleně smát.
"Představ si, že bychom dojeli do campu v Oslu a začali stavět tento stan. Museli by si myslet, že přijeli dva idioti ze švédska." Zajíkala jsem se smíchy a manžel také.
Nakonec jsme však koupili normální stan.