Meditace , jóga a nevědomí

9. listopadu 2009 v 20:42 | Čarodějka |  Esoterika
Včera jsem se po třech dnes opět překonala. Manžel neseděl u televize do třech do rána a tak jsem měla klid na cvičení. Na hodinu jsem se pohroužila do Lysbethových knih o józe a hledala již zapomenuté nebo ještě neobjevené. Zaujala mě část o našem nevědomí. Podle Lisbetha se s ním máme zkamarádit, pojmenovat ho a vytvořit si nějakou představu, jak vypadá. A pak s ním máme komunikovat každý den nejlépe před spaním. Můžeme mu dávat i úkoly, ale naše vědomé myšlení nesmí našemu nevědomí kecat do práce. Zaujalo mě to.

Tak jsem své nevědomí pokřtila Jeníček a doufám, že na mě teď není naštvaný, že jsem to tu napsala. Úkol Jeníček už také dostal, ale má se mu to každý den připomínat, aby to dobře provedl. Tak se budu muset večer připomenout, zavolat ho k sobě a říct mu, že je úžasnej a bude ještě úžasnější, když...

Také se mu musí vymyslet motivace, proč má úkol splnit, k čemu je to dobré. Byla jsem překvapená, že jsem neměla žádný problém Jeníčka pojmenovat a také si ho představit.
Včerejší večerní seance se však netýkala jen mého nevědomí. Dala jsem si tu námahu a napsala si sestavu cviků, které chci cvičit. Co jsem se přistěhovala do Švédska, tak jsem skoro jógu necvičila. Na to je nejlepší, když člověk bydlí sám anebo s někým, kdo má úplně stejný zájem. Cítím, že mi tělo za ty tři a půl roku zchátralo a teď mě nemá vůbec rádo. Pokus jste na tom podobně jako já, tak nechtějte hned začínat, tam kde jste přestali nebo vás vaše tělo bude ještě víc nenávidět. Já jsem se už lehce rozcvičila třikrát minulý týden, tak jsem mohla zařadit i jiné cviky.

Nejdříve se protáhnu: krční páteř, ruce, nohy a poté jsem zařadila cviky Marakryá. Jsou to cviky, které jsou určeny především pro kyčelní a zádové kouby. Cvičí se v leže na zádech a dojde k protažení celé páteře. Já cítíla protažení až do prsního svalu. Člověk otáčí vleže dolní polovinou těla. Když jsem se podívala po cvičení na papír zjistila jsem, že jeden z těch cviků jsem zapomněla, ale zato jsem do své sestavy přidala spoustu dalších cviků.
Miluji obrácené pozice a tak jsem si zacvičila Sarvagasánu v několika variantách. Přikládám sem obrázek základní varianty.

Tuto jsem dopracovala k tomu, že mé ruce leží nehnutě na podložce místo aby podpíraly záda. Je to těžší a rozdíl cítím v tom, že se všechny svaly musí hodně zpevnit, aby tělo drželo v klidu. Ruce mám úplně volně a váha těla na nich vůbec nezpočívá.
Další z variant Sarvagasány je, že máte jednu nohu na zemi za hlavou a druhá je napnutá směrem nahoru. Nohy se pak vystřídají.
Další z mých oblíbených asán je Halasána. Tak jsem ji všera také zařadila. Dobře jsem se rozcvičila a Sarvagasána spolu s Halasánou pro mě patří k sobě.
Tady je obrázek:
Jinak ty úžasné obrázky jógových pozic pocházejí ze stránek Ashtangajóga. Pokud umíte anglicky, tak se na ně můžete kouknout. Jsou tam cvičební sestavy, jak pro začátečníky, tak i pro pokročilé a dají se stáhnout i ve formátu PDF. Vlastně ani moc anglicky nemusíte umět. Já nejsem žádnej supr jogín. Naučila jsem se většinu cviků sama podle nejrůznějších knih. Nejlepším průvodcem jsou pro mne však knihy André van Lysbetha o kterých jsem již psala v předešlém článku.

Celkově mi včera zabralo samotné cvičení 45 minut a meditace dalších dvacet minut. Pak jsem si ještě vyložila karty na týden. Takže zase budu zapisovat celý týden a porovnávat, co se stalo s výsledkem výkladu. Je to dobrá metoda, jak se zlepšit. Navíc jsem zjistila, že je dobré si zaznamenat průběh cvičení a meditace. Při minulém cvičení mi bylo strašné horko již od začátku, kdežto včera jsem měla stabilní teplotu po dobu celého cvičení a cítila se v pohodě. Myslím, že je to tím, že jsem svoje tělo už pomalinku připravila na pravidelný pohyb a také strava by mohla hrát svoji úlohu. Včera jsem vařila mrkvovou polévku s kvasnicovými knedlíčky. Není v ní maso a v tvarohovém dezertu, který jsem dělala také ne.
Při meditaci jsem zase zaznamenala změnu emocí. Včera to bylo úplně jiné, než minulé pondělí a úterý. Jsem zvědavá na dnešek. Myslela jsem, že mě bude bolet celé tělo, ale nic. Cítím se v pohodě.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama